Психологічні аспекти підготовки менеджерів для сфері послуг: туристичного та готельного бізнесу
DOI:
https://doi.org/10.31558/2786-8745.2022.1(1).9Ключові слова:
сфера послуг; людський капітал; професійна орієнтація; психологічні якості працівника сервісу; комплекс професійної поведінкиАнотація
У статті представлені підходи до створення профорієнтаційної програми. Якісна підготовка кадрів для всіх категорій підприємств сфери сервісу починається з процесу залучення в цю сферу саме тих людей, які мають здібності до роботи в даній індустрії, де людські відносини відіграють визначальну роль. Актуальність реалізації комплексного багатоетапного проекту, спрямованого на майбутніх фахівців сфери сервісу, обумовлена високим рівнем відповідальності даної сфери, необхідністю обгрунтованого прийняття рішення про вступ на спеціальність, роз’яснення деяких нюансів та особливостей сервісної професії, що дасть молодим людям можливість зіставити з певними вимогами свої здібності. Результати праці у туристичному бізнесі багато в чому залежить від цілого ряду психологічних чинників. Недостатня увага до соціально-психологічних аспектів професійної діяльності менеджерів туристичної діяльності викликає нездорові взаємини в колективі, що знижує продуктивність праці. Психологічне забезпечення підготовки менеджерів з туризму має надавати безперервний процес психологічного моніторингу з проведенням організаційно-психологічних заходів та створенням сприятливого освітнього середовища, що сприяє професійному розвитку студентів, а також з виявленням факторів, що впливають на процес формування професійно важливих якостей.
Посилання
The Travel & Tourism Competitiveness Report. Retrieved from. URL: https://www. weforum.org/reports (дата звернення 02.05.2022)
Bosma R. Real-world lessons from the hospitality expert. Research in Hospitality Management, 2016. V. 6. Issue 2. P. 171–176.
Берн Е. Лідер та група. Про структуру та динаміку організацій та груп. К. 2016. 400 с.
Фрейд З. Психологія мас та аналіз людського «Я». СПб.: Абетка, 2015, 192 с.
Фромм Е. Людина собі. Neoclassic. 2016. 320 с.
Копець Г. Р., Кулиняк І. Я. Сучасні напрями розвитку підприємств у сфері туризму в Україні. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління». 2020. Вип. 4. № 2. С. 37–48. DOI: https://doi.org/ 10.23939/semi 2020.02.037
Vorobieva M.V., Churilova I.G., Sokolova E.Y. Forming Students’ Tourist University Professional Motivation. World Applied Sciences Journal (Management, Economics, Technology and Tourism). 2019. P. 89-90.
Tuchrov A. Professionalisation and life-long education system divergence. Освіта на протязі життя: неперервна освіта в інтересах стійкого розвитку. 2017. В. 5. С. 252–254.
Casey D., Sieber S. Employees, sustainability and motivation: Increasing employee engagement by addressing sustainability and corporate social responsibility. Research in Hospitality Management, 2016. V. 6. Issue 1. P. 69–76.
Федулін А .А., Ананьєва Т.М. Удосконалення підготовки кадрів вищої професійної освіти для сфери сервісу з урахуванням потреб ринку праці (колективна монографія). К., 2019. 188 с.
Ількевич С.В., Стрьомберг П., Сахарчук О.С. Погляд на освіту у сфері туризму через призму парадигми сталого туризму (підведення концептуальних підсумків міжнародного науково-практичного семінару «Освіта у сфері розвитку сталого туризму». Вісник Асоціації вузів туризму та сервісу. Т. 10. 2020. Вип. 4. С. 15-27