Навчання дорослих іноземної мови (на прикладі заочного відділення УІПА)

Автор(и)

  • О. В. Бринцева Українська інженерно-педагогічна академія
  • А. О. Подорожна Українська інженерно-педагогічна академія

DOI:

https://doi.org/10.31558/2786-8745.2023.1(2).7

Ключові слова:

іноземна мова для спеціальних цілей; дорослі студенти; заочне відділення; лінгвістичний досвід; мотивація; педагогічні умови; компетентнісний підхід; платформа Moodle

Анотація

Стаття присвячена дослідженню проблеми навчання іноземної мови дорослих на прикладі заочного відділення Української інженерно-педагогічної академії (УІПА); представлені особливості навчання на заочному відділенні ЗВО, які потребують спеціальних підходів до процесу викладання іноземної мови студентам заочного відділення: широке використання можливостей Інтернету; дистанційного навчання та електронних підручників; підвищення мотивації та особистої зацікавленості; ефективна самостійна робота студентів, ретельна організація контролю знань. Автори підкреслюють, що заочна форма пов’язана з навчанням людей, які, як правило, вже достатньою мірою сформувалися не тільки в особистісному плані, а й у професії. у роботі визначаються ключові педагогічні принципи у процесі навчанні дорослої групи студентів іноземній мові в інженерному ЗВО, підкреслюються необхідні педагогічні умови для продуктивного опанування дисципліною дорослими. В рамках статті представлено аналіз підручників, методичних посібників та методичних вказівок з іноземної мови для студентів заочного відділення інженерних спеціальностей, який свідчить про реалізацію традиційного мовленнєвого підходу у процесі створення навчально-методичних матеріалів. Надаються рекомендації щодо складання та використання навчально-методичних матеріалів для реалізації цілей, передбачених програмами з дисципліни «Іноземна мова» для технічних ЗВО. Автори зазначають, що в УІПА досить давно й успішно заняття з іноземної мови для студентів заочного відділення перенесено на платформу MOODLE, яка ефективно забезпечує наочне представлення матеріалу, формує творчий підхід до навчання та розвиває навички самонавчання у контексті іншомовного навчання.

Біографії авторів

О. В. Бринцева , Українська інженерно-педагогічна академія

старший викладач кафедри іншомовної підготовки, європейської інтеграції та міжнародного співробітництва

А. О. Подорожна , Українська інженерно-педагогічна академія

старший викладач кафедри іншомовної підготовки, європейської інтеграції та міжнародного співробітництва

Посилання

Kozlova O. V. Integrativnaja tehnologija obuchenija vzroslyh inostrannomu jazyku. Sovremennye naukoemkie tehnologii [Integrative technology for teaching adults a foreign language]. 2005. №8. S. 135-137.

Nemov R. S. Psihologija: ucheb. dlja stud. vyssh. ped. ucheb. zavedenij. [Psychology: textbook. for stud. higher ped. textbook establishments] M.: VLADOS.

Bryntseva O. V. Formy kontroliu yakosti inshomovnykh znan studentiv u tekhnichnomu ZVO [Forms of quality control of students’ foreign language knowledge in a technological university] Colloquium-journal. Warszawa (Polska), 2022. № 5 (128). S. 32-35.

Coskun A, Mutlu H. Investigating high school students’ use of extramural English: A scale development study. Online Submission. 2017. 6(1). P. 571–590.

Stark E. Examining the Role of Motivation and Learning Strategies in the Success of Online vs. Face-to-Face Students. Online Learn, 2019. 23, P. 234–251.

Schmitt N. Understanding vocabulary acquisition, instruction, and assessment: A research agenda. Language Teaching. 2019. 52(2). P. 261–274.

Zuckerman, M. Models of Adult Temperament. In Handbook of Temperament; Zentner, M., Shiner, R.L., Eds.; The Guilford Press: New York, NY, USA. 2012. P. 41-66.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-05

Номер

Розділ

Проблеми психології навчання та психологічного супроводу в освіті