Соціально-психологічні аспекти розвитку туризму: вплив навколишнього середовища на психоемоційний стан туриста

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31558/2786-8745.2023.2(3).9

Ключові слова:

туризм, турист, навколишнє середовище, психологія туризму, психіка людини

Анотація

Практика організації туристичної діяльності показує, що на сучасному етапі все більшого значення набуває необхідність концентрації уваги на психологічному складнику туризму. У статті викладаються теоретико-методологічні засади впливу навколишнього середовища на психоемоційний стан туриста, його когнітивну та рефлексивну діяльність. Прикладний складник психології туризму має стати своєрідним розділом соціальної психології, присвяченим вивченню відносин як на етапі підготовки, так і під час подорожі. Водночас предметом психологічного вивчення має бути не тільки організація подорожі загалом, але й споживання туристом окремих послуг. Об’єктом прикладної психології туризму повинні бути різноманітні аспекти туристської діяльності туриста, здійснювані з урахуванням психологічних особливостей потенційного туриста.
Досліджуються аспекти та явища, як-от соціальне середовище, особисте середовище, психологія ділового спілкування, соціальна психологія, психологічний туризм. Водночас є недостатньо вивченим питання впливу навколишнього середовища на туриста в соціально-психологічному аспекті, в науковій літературі не розглядається комплексно психоемоційна взаємодія туриста з навколишнім світом. Забезпечення психологічної сумісності туриста та психоемоційного впливу навколишнього середовища є найважливішою умовою розвитку туристичної індустрії. Психоаналіз клієнта розглядається як основа формування стратегії маркетингу у сфері надання туристичних послуг, яка заснована на гармонізації виду та характеру послуги і психофізіологічних та світоглядних особливостей особистості. Реальність демонструє, що для підвищення ефективності діяльності турфірми необхідно знати про мотиваційну основу вибору потенційним клієнтом того чи іншого туристичного продукту, про його очікування від поїздки.

Біографія автора

В. А. Худавердієва , Державний біотехнологічний університет, м. Харків, Україна

кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри туризму

Посилання

Зеленцова О. В. Психологія малих груп. Взаємини у туристичній групі. URL: http://www.geolink-group.com/ tourclub/library/psychology.html

Holden A. Tourism Studies and the Social Sciences. London: Routledge, 2005.

Angyal A. Foundations for Science of Personality. New York: The Commonwealth Fund, 1941

Tony S. M. Tse. Does Tourism Change Our Lives? Journal Asia Pacifc Journal of Tourism Research. 2014. Vol 9. P 989- 1008.

Chuandong H. Tourism: An Explanation of Evolutionary Psychology Tourism Tribune. 2013. Vol 28 (9). P. 102–108.

Bianchi C. Solo Holiday Travellers: Motivators and Drivers of Satisfaction and Dissatisfaction. International Journal of Tourism Research. 2015. Vol 4, P. 17– 32. DOI: 10.1002/jtr.2049

Global travel spending 2019–2022 By Statista Research Department, November 7, 2023. URL: https://www.statista.com/ aboutus/our-research-commitment

The most visited museums in Europe 2019–2022. Published by Statista Research Department, September 20, 2023. URL: https://www.statista.com/aboutus/ our-research-commitment

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-15

Як цитувати

[1]
Худавердієва , В.А. 2024. Соціально-психологічні аспекти розвитку туризму: вплив навколишнього середовища на психоемоційний стан туриста. Вісник Донецького національного університету імені Василя Стуса. Серія Психологічні науки. (Лис 2024), 77-85. DOI:https://doi.org/10.31558/2786-8745.2023.2(3).9.

Номер

Розділ

Людина і суспільство: психологічні аспекти взаємодії