Психологічні особливості прояву психолога як суб’єкта психологічного впливу

Автор(и)

  • І.Г. Головська Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»
  • І.А. Захарова Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

DOI:

https://doi.org/10.31558/2786-8745.2022.1(1).8

Ключові слова:

психологічний вплив; суб’єкт психологічного впливу; комунікативні здібності

Анотація

Стаття присвячена дослідженню проблеми формування особистості як суб’єкта психологічного діяння і впливу, дослідження психологічних механізмів, що забезпечують ефективність психологічного діяння, адже на даний момент це одна із найбільш актуальних тем для всіх вищих навчальних закладів, які готують майбутніх психологів. В сучасних умовах особливо важлива професійна підготовки фахівця. Проблема особистості і її професійного становлення як тривалого багатопланового процесу належить до числа найбільш важливих і важких, Від процесу розвитку особистості у студентському віці залежить якість її професійної підготовки та наступної професійної діяльності.
У статті ми пропонуємо нашу точку зору з даної проблеми, а також аналіз наукової літератури, дослідження поняття «суб’єкта психологічного впливу». Крім того, в статті представлене дослідження особливостей та умов професійного становлення майбутніх психологів. Однією з умов формування майбутніх психологів як ефективних суб’єктів психологічного впливу є цілеспрямований розвиток комунікативних здібностей. Адекватна самооцінка також є важливою професійною якістю психолога, важливо мати, розуміти індивідуальні особливості своєї особистості, свої здібності, сильні й слабкі сторони характеру. Також корисно знати способи компенсації власних особистісних недоліків. Для психолога важливі такі емоційні прояви особистості як невимушеність, природність і щирість у спілкуванні, стійкість до стресу, емоційна стабільність, здатність до співпереживання. Загальне відношення до життя й діяльності проявляється в таких значущих для психолога особистісних якостях як відповідальність, організованість, оптимізм, відкритість, допитливість, спостережливість, самостійність суджень, креативність, гнучкість поводження, здатність до рефлексії своїх переживань.

Біографії авторів

І.Г. Головська, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики практичної психології

І.А. Захарова, Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

магістрантка 2 курсу

Посилання

Иванников В. А. Проблемы подготовки психологов. Вопросы психологии. №1. 2006. С. 48-52.

Массанов А. В. Психологічний супровід удосконалення особистості майбутніх спеціалістів. Наука і освіта. №5. 2009. С. 42-48.

Санникова О. П. Психологические контуры личности: форма и содержание Актуальные проблемы социологии, психологии и педагогики. Метериалы Всеукраинской научно-практической конференции «Тенденции развития психологии в Украине». Київ : Либідь, 2006. С. 105-115.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-04

Як цитувати

[1]
Головська, І. і Захарова, І. 2023. Психологічні особливості прояву психолога як суб’єкта психологічного впливу. Вісник Донецького національного університету імені Василя Стуса. Серія Психологічні науки. (Жов 2023), 59-64. DOI:https://doi.org/10.31558/2786-8745.2022.1(1).8.

Номер

Розділ

Психологічне забезпечення професійної діяльності